Det är en bra dag idag!
Mina tankar från natten.

Bryssel in the heat

image

Så var jag äntligen i Bryssel. Inte för att jag någonsin trodde att jag skulle bli invald i EU-parlamentet men i och med att Piratpartiet så finns vi i Bryssel; och ett besök har funnits i på min önskelista sedan 2009. I min roll som revisor så finns det en inbjudan från styrelsen att närvara. Nu passade för alla oss revisorer: Göran W, Isak G och jag. Så vi tog den möjlighet som öppnades och även la in ett revisorsmöte.  Jag kände att det gav mycket och det kommer med all säkerhet bli en förbättring över tid.

image

Styrelsen har gjort ett jättearbete med alla sakpolitiska proportioner. Jag beundrar deras målmedvetenhet. Det enda som känns lite så där att de sitter i situationen att de måste hinna med allt under helgen.

image

Själv så var jag obekväm med två saker: dels det kvava och varma vädret och dels var jag lite stressad av att lyssna och ständigt vara tvungen hålla tand för tunga. Jag är kanske lite bortskämt från all debatt i andra fora. Det är nog mycket sund att det finns många olika sätt att debattera, och på så sätt kan alla åsikter komma till tals.

 

Inga kommentarer to “Bryssel in the heat”

Kommentera

